9000 JAMA

Zgodba se prične že veliko prej..

Milan je zapisal na klubski listi...

Glede na to da bo dokaj stabilno vreme na dan 17.11.2012 imam v mislih brezno na Raduhi z imenom 9000 tisoča jama na Raduhi uradno Druga snežna jam a na Raduhi. Ker sem to jamo v popolnosti sam raziskoval in tudi zanjo le redki vedo ali morda nihče, sem že dlje časa razmišljal da bi brezno na novo opremil in vanj povabil najprej zagnance iz kluba nato pa še širše, če bi gdo želel jamo obiskat.

En jamarski pozdravček 18.11.2012

Kot že sam uvodni naslov pove je bila akcija to soboto uspešna. Udeležba je bila ravno pravšnja sem se namreč bal da nas bo preveč pa je bilo glih prav v jami nas se je zbralo osem jamarjev med temi najstarejši ki je imel 60 let in najmlajši z komaj 13 leti. V brezno smo se pričeli spuščati med 8.50 minut. Na dnu ledene dvorane ugotovim da so ledna tle skopnla vsaj za 0,5m od ledenega stebra pa je ostal le še dober meter visoka špica tako da se tudi tu poznajo slabe zime in precej vroča poletja. Že v petek sva z Tadejem pogledala Ledeni m. in ugotovila da na tem mesti ni več kaj iskati zato smo se v soboto odpravili v Pihajoči meander in do Mrtvih kotov kjer se je raziskovalna vnema pokazala v vsem žarom, namreč jamarji so se dobesedno pognali vsak v svojo špranjo in klicali ali si že bil tuki. Mateja je zleze v desni Mrtvi kot in nekaj nas ji sledi, ko prilezemo do konca ugotovimo da bi skozi šprajo na koncu z majšim posegom bilo mogoče priti še naprej in nato jo družno mahnemo nazaj do križišča kjer Risto veselo igra ustno harmoniko. Odločimo še pogledat levi Mrtvi kot, ko se bašem skozi pasažo mi Patricija pride nasproti in pravi da bi bilo smiselno malo kopati čisto na kocu rova, kjer se vidi mala luknja naprej. Po dobri uri zelo previdnega kopanja v podoru uspe Matjažu in Tomažu le zlesti na drugo stran,takoj zatem vriskanje in metanje kamenja v globino mi ostali pa poslušamo kako odmeva. Da sem lahko še sam zlezu na drugo stran sem moral odmakniti še dva kamna in že sem bil polek in strmel v praznino. Štirje se gnetemo na mali polici in gledamo pod kakim podorom stojimo sledi tvegan spust tri metre v globino naprej je strm podor sledi velika dvorana nato malo zavije in zopet strm podor nato niska pasaža ki preide v dobro prehoden meander in pride v nisko dvorano na kocu dvorane pa zopet meander kjer sem se obrnil in novico razglasil.
Nadaljevanje je dobilo ime Patricijini rovi.Na akciji sodelovali: jamska ekipa: Tomaž Avberšek, Risto Sovčev, Tadej Vlašič, Patricija Oštir, Den Vrhovnik, Mateja Mazgan, Mitja Božič in moja malenkost Luknca.Zunanja ekipa: ekonom Drago Jeseničnik ostali: Brigita Ramšak,Petra Grobelnik in Kristjan PukmajsterHvala vsem za dobro udeležbo in družbo!!!

Pozdrav iz deževne Raduhe 14.07.2013

Kr neki časa sem odlagal tole akcijo tokrat je le uspelo da smo se zbrali in odpeketali že zgodaj zjutraj proti Raduhi. Iz velenja smo štartali ob 6:00 in spotoma pobrali Matica, nato pred Tušom prepakirali robo v Rajčev kombi in odpeljali na planino Loka ter odšli proti jami. Na koči nas že čaka Risto, ki časti kavo nato odidemo do jame pridemo malo pred deveto uro in pričnemo z pripravami. V brezno se pričnemo spuščat ob 10 uri in po dobri dveh urah dosežemo znane rove na globini 266,5m. Ob veselem vzdušju pripravimo opremo za naprej. Naprej odidemo: Matic, Maks in jst. že po dobre polure je prva ožina popustila a kaj ko je sledila takoj druga tudi to smo z pomočjo hilti metkov uspešno prebili in spustili dobre ti metre globje. In glejga zlomka, če ima hudič mlade jih je ponavadi več tudi tokrat ni drugače sledi brezupna ožina v katero se prične klačit Maks in na koncu ugotovi da bo potrebno nekej storit, če hočemo videt kaj je za ovinkom. Tu smo se kr precej časa zadržali vendar smo uspeli tolk poširit da smo zlezli skozi. Po dobre 3 m brezenca smo stali na polici globokega šahta, ki je dajal zelo globok občutek na meritvah pa je pokazal le 55,m. Po prebitih ožinah je brezno pokazalo v vsej veličini in lepoti ki jo lahko doživiš, kr nisem mogu verjet da ni več kake ovire za breznom se je lepo odvijal meander in na koncu še brezno globine cca 40 m to bomo videli na naslednji akciji, ko bomo zadevo izmerili in raziskali.Na akciji sodelovali: Zunanja ekipa: Risto Sovčev in njegov pes Ron; Notranja ekipa: Rajko B.,Tina B. Patricija O. Andrej H. nekaj so pregledovali tudi zunaj.
Raziskovalna ekipa:Maks P. Matic B. in Milan-Luknca P.Iz jame prilezli: raziskovalci ob 22:00
Za listo Milan-Luknca

P.S. ja verjetno se sprašujete zakaj sem pozabu glavno stvar sem se nazanje le spomnu nova globina je 375,7m uaaaauuuuu!!!!!!!